Leírás
Rebel Game Codenames – Izgalmas Dedukciós Játék Csapatoknak!
Codenames egy izgalmas partijáték, ahol két csapat verseng, hogy minél gyorsabban kapcsolatba lépjenek az összes ügynökükkel. A kulcsszerep a kémmestereké, akik egyetlen szó formájában adnak nyomokat a csapatuknak minden körben. A játékosoknak helyesen kell azonosítaniuk a csapatuk ügynökeinek kódneveit, miközben elkerülik az ellenfél ügynökeit. A kihívás fokozódik egy merénylő jelenlétével – az ő kódnevének felfedése azonnali vereséget jelent a csapat számára.
Játékszabályok
Előkészületek
- Csapatok felosztása – A játékosok két csapatra (piros és kék) oszlanak. Minden csapat választ egy kémmestert, aki nyomokat ad. A többi játékos terepi ügynökként működik.
- Kártyák elrendezése – Egy 5×5-ös rács kódnevekkel kerül az asztalra. Ezek a kódnevek ügynököket, ártatlan járókelőket és a merénylőt képviselik.
- Kulcskártya kiválasztása – A kémmesterek húznak egy kulcskártyát, amely meghatározza, mely kódnevek tartoznak az egyes csapatokhoz. Csak a kémmesterek láthatják a kulcskártyát.
- Kezdő csapat meghatározása – Egy csapat véletlenszerűen kerül kiválasztásra, hogy elsőként kezdjen. Ez a csapat egy ügynökkel többet talál, mint az ellenfél csapata.
Játékmenet
- Nyom adása – Minden körben a kémmester egy szót ad meg nyomként és egy számot, amely jelzi, hány kódnév kapcsolódik a táblán a nyomhoz (pl. „Óceán 2” azt sugallja, hogy két szó kapcsolódik az óceánhoz).
- Kódnevek kiválasztása – A csapat megbeszéli és eldönti, mely kódnevek illenek a nyomhoz. Ha döntöttek, megérintik a választott kódnevet a választásuk megerősítéséhez – „Megérintve, megerősítve!”
- Identitás felfedése – A kémmester felfedi a választott kódnév identitását: Csapat ügynöke – A csapat folytatja a találgatást. Ellenfél ügynöke – A kör véget ér, és az ellenfél csapata pontot kap. Ártatlan járókelő – A kör véget ér, de nem jár pont. Merénylő – A csapat azonnal elveszíti a játékot.
- Kör vége – A csapat legfeljebb a megadott szám +1 alkalommal találgathat (pl. „Óceán 2” esetén legfeljebb három találgatás lehetséges). Ha a csapat nem akar kockáztatni további találgatásokat, korán befejezheti a körét.
- Csapatok váltása – Miután az egyik csapat befejezte a körét, a másik csapat megkezdi a saját körét és nyomot ad.
A játék megnyerése
- A játék addig folytatódik, amíg egy csapat helyesen azonosítja az összes ügynökét.
- Ha egy csapat kiválasztja a merénylőt, azonnal elveszíti a játékot.
Miért fogod szeretni a Codenames-t?
- Egyedi játékmenet minden alkalommal – 400 különböző szóval és 40 kulcskártyával minden játék más és új kihívásokat kínál.
- Két különböző szerep – A kémmester kreatívan gondolkodik a szavak összekapcsolásán, míg az ügynökök dedukcióval és csapatmunkával próbálnak helyesen találgatni.
- Fokozza a kreativitást – A játék arra ösztönzi a játékosokat, hogy látszólag nem összefüggő szavakat kapcsoljanak össze, így kiváló agytorna.
- Tökéletes partikra és összejövetelekre – Több játékos csatlakozhat, mint a tipikus társasjátékokban, így ideális társasági eseményekre.
- Egyszerű szabályok, de mély stratégia – A játék könnyen megtanulható percek alatt, de stratégiai gondolkodást és az ellenfelek alapos megfigyelését igényli.
Mi van a dobozban?
- 16 ügynök lapka (két színben)
- 1 kettős ügynök lapka
- 7 ártatlan járókelő lapka
- 1 merénylő lapka
- 40 kulcskártya
- 1 szabálykönyv
- 1 állvány a kulcskártyákhoz
- 1 homokóra
- 200 kártya 400 kódnévvel
Játék részletei
- Korosztály: 10+
- Játékosok: 2-8 (vagy több)
- Játékidő: 15-30 perc
Codenames a világszerte elismert „Codenames” játék lengyel kiadása, amely tucatnyi díjat nyert és több mint 40 nyelvre lefordították. Ha szereted a szójátékokat, a dedukciót és a versenykihívásokat, ez a játék órákig tartó szórakozást és izgalmat garantál!
Értékelések
Még nincsenek értékelések.