Leírás
Rebel Game Dixit 10: Tükrök – Kiegészítés a Dixit vagy Dixit Odyssey játékhoz
Fedezz fel új asszociációs rétegeket, engedd szabadjára a képzeleted, és indulj el egy rendkívüli utazásra a tükrökön keresztül, amelyek egyedi módon tükrözik a valóságot. Mit látsz bennük? Hogyan értelmezed a képet?
Fedezz fel 84 új, kivételes kártyát, amelyek még változatosabbá, meglepetésekkel telivé és kreatív kapcsolatokban gazdaggá teszik a játékot.
Hogyan kell játszani?
A Dixit egy történetmesélő kártyajáték, amelyben a játékosok illusztrált kártyák alapján hoznak létre és találnak ki asszociációkat. Minden kártya tele van szimbolikával, és többféleképpen értelmezhető.
Minden körben egy játékos veszi át a Mesélő szerepét. Kiválaszt egy kártyát a kezéből, és ad egy asszociációt – ez lehet egyetlen szó, egy teljes mondat, egy idézet, vagy akár egy dal vagy film részlete.
A többi játékos egy kártyát választ a kezéből, amely szerintük legjobban illik a megadott asszociációhoz. Ezután az összes kártyát megkeverik, és felfordítva az asztalra helyezik. A játékosoknak ki kell találniuk, melyik kártya tartozik a Mesélőhöz.
A játék célja
A cél minél több pontot szerezni az asszociációk ügyes egyensúlyozásával – az asszociáció nem lehet túl nyilvánvaló vagy túl nehéz. Egy másik kulcsfontosságú szempont az, hogy félrevezessük a többi játékost, hogy az ő kártyájukra szavazzanak a Mesélő kártyája helyett.
Játékszabályok
-
Előkészület – Minden játékos kap egy kártyakészletet. Az első Mesélőt kiválasztják.
-
Asszociáció adása – A Mesélő kiválaszt egy kártyát a kezéből, és ad egy asszociációt hozzá.
-
Kártyák választása – A többi játékos kiválaszt egy kártyát a kezéből, amely szerintük legjobban illik az asszociációhoz.
-
Keverés és felfedés – Az összes kiválasztott kártyát megkeverik, és felfordítva az asztalra helyezik.
-
Szavazás – A játékosok (a Mesélő kivételével) szavaznak arra a kártyára, amely szerintük a Mesélőé.
-
Pontozás:
– Ha mindenki vagy senki sem találja el a Mesélő kártyáját – a Mesélő 0 pontot kap, a többi játékos pedig 2 pontot kap.
– Ha néhány, de nem minden játékos találja el helyesen – a Mesélő és a helyesen tippelők 3 pontot kapnak.
– Minden játékos, akinek a kártyáját tévesen választották, 1 további pontot kap szavazatonként. -
Új kör – Egy új játékos lesz a Mesélő, és a játék folytatódik, amíg a megegyezett számú kört le nem játszották, vagy a kártyák el nem fogynak.
További játékváltozatok
– Történetmesélő mód – Egyetlen asszociáció helyett a Mesélő elmesélhet egy rövid történetet, vagy kontextust adhat a kártyához, ami lehet igaz vagy hamis.
– Megtévesztés és meggyőzés – A játékosok aktívan meggyőzhetik a többieket, miért az ő kártyájuk a helyes, lebilincselő történeteket alkotva és manipulálva a szavazatokat.
– Többrétegű asszociációk – A játékosok szabályt hozhatnak, hogy az asszociációnak legalább két összekapcsolt elemet kell tartalmaznia, ami nehezebbé teszi az értelmezést.
– Tiltott szavak – A játékosok létrehozhatnak egy listát a szavakról, amelyeket nem lehet használni az asszociációk megadásakor (pl. „álom”, „fény”, „alak”), ezzel absztraktabb gondolkodásra kényszerítve.
Miért fogod szeretni ezt a játékot
– Ösztönzi a kreativitást és a képzelőerőt.
– Remek módja a kapcsolatteremtésnek és a közös élmények élvezetének.
– Egyszerű szabályok, amelyek megkönnyítik az új játékosok csatlakozását.
– Oktatási előnyök – javítja az értelmezést, a kommunikációt és a különböző nézőpontok megértését.
Játék részletei:
– Kor: 8+
– Játékosok: 3 – 6
– Játékidő: kb. 30 perc
Mi van a dobozban?
– 84 kártya
– Szabálykönyv
A Dixit végtelen lehetőségeket kínál – minden játék más, és a játékosok képzelete határozza meg az irányát. Öleld át a kreatív szabadságot, és fedezd fel a tükrök mögött rejlő világot!
Értékelések
Még nincsenek értékelések.