Leírás
Rebel Game Dixit 5: Álmok – Kiegészítő
Indulj el az álmok földjére, és fedezz fel új asszociációkat!
A Dixit 5: Álmok egy egyedülálló kiegészítő, amely 84 új, lenyűgözően illusztrált kártyát tartalmaz Franck Dion, egy francia illusztrátor és animációs filmrendező munkáiból. Minden kártya egy miniatűr műalkotás, tele szimbolikával és kétértelműséggel, amely megmozgatja a játékosok képzeletét.
Hogyan működik a játék?
A Dixit egy történetmesélő kártyajáték, ahol a játékosok asszociációkat hoznak létre és találnak ki gyönyörűen illusztrált kártyákhoz. Minden körben egy játékos lesz a Mesélő – kiválaszt egy kártyát a kezéből, és ad egy nyomot, amely azt képviseli. Ez a nyom lehet egy szó, mondat, idézet, vagy egy dal vagy film részlete – bármi, amit a játékos megfelelőnek talál.
A többi játékos kiválaszt egy saját kártyát, amely szerintük legjobban illik a nyomhoz. Az összes kiválasztott kártyát összekeverik, és felfordítva az asztalra helyezik. A játékosok ezután szavaznak, melyik kártya tartozik a Mesélőhöz. A siker kulcsa olyan nyomot adni, amely sem túl nyilvánvaló, sem túl homályos – csak így lehet hatékonyan pontokat szerezni.
A játék célja:
A cél az, hogy minél több pontot szerezz azáltal, hogy ügyesen egyensúlyozod a nyomokat, és kitalálod a Mesélő kártyáját. A játékosok másokat is megtéveszthetnek, hogy az ő kártyájukra szavazzanak a valódi helyett.
A játék szabályai
- Előkészületek – Minden játékos kap egy kártyakészletet (a játékosok számától függően). Az első Mesélőt kiválasztják.
- Nyom adása – A Mesélő kiválaszt egy kártyát, és ad egy nyomot.
- Kártyák kiválasztása – A többi játékos kiválaszt egy kártyát a kezéből, amely szerintük legjobban illik a nyomhoz.
- Keverés és felfedés – Az összes kártyát összekeverik, és felfordítva az asztalra helyezik.
- Szavazás – A játékosok (kivéve a Mesélőt) szavaznak, melyik kártya tartozik a Mesélőhöz.
- Pontozás:
– Ha mindenki vagy senki sem találja el a Mesélő kártyáját – a Mesélő 0 pontot kap, a többiek pedig 2 pontot fejenként.
– Ha néhány, de nem minden játékos találja el helyesen – a Mesélő és a helyesen tippelők 3 pontot kapnak.
– Az a játékos, akinek a kártyáját mások tévesen választják, 1 további pontot kap szavazatonként. - Következő kör – A következő játékos lesz a Mesélő, és a játék folytatódik, amíg egy meghatározott számú kör le nem zajlik, vagy a kártyák el nem fogynak.
További játékváltozatok
– Történetmesélő mód – Egyetlen nyom helyett a Mesélő elmesélhet egy rövid történetet vagy hátteret a kártyáról.
– Félrevezetés – A játékosok aktívan meggyőzhetik a többieket, miért illik az ő kártyájuk legjobban a nyomhoz.
– Többrétegű nyomok – A játékosok megállapodhatnak abban, hogy a nyomnak legalább két összekapcsolt elemet kell tartalmaznia, ami bonyolultabbá teszi az értelmezést.
– Tiltott szavak – A játékosok betilthatnak bizonyos szavakat, amelyek a művészethez kapcsolódnak, mint például „festmény”, „szín” vagy „alak”, ezzel absztraktabb gondolkodásra kényszerítve.
Miért érdemes játszani?
– A játék serkenti a kreativitást és a képzelőerőt.
– Kiváló módja a családdal és barátokkal való időtöltésnek.
– Egyszerű szabályok teszik könnyen tanulhatóvá a kezdők számára.
– A Dixit oktatási szempontból is hasznos, segít a játékosoknak fejleszteni a történetmesélési és értelmezési készségeiket.
Korosztály: 8+
Játékosok száma: 3-6
Játékidő: ~30 perc
A készlet tartalma:
– 84 illusztrált kártya
– Játékszabályzat
A játék végtelen lehetőségeket kínál, és lehetővé teszi a játékosok számára, hogy olyan kreatívak legyenek, amennyire csak szeretnének. Erősen ajánljuk, hogy szabadítsd fel a képzeleted! A további játékváltozatok biztosítják, hogy minden játékalkalom egyedi és izgalmas legyen.
Ajánljuk a többi Dixit kiegészítőt is – a lenyűgöző művészet még inkább magával ragadóvá és élvezetessé teszi a játékot!
Értékelések
Még nincsenek értékelések.